באמצעות משרדנו הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת ישרוטל, המפעילה את מלון בראשית בגין נזקים הנגרמים לרכבי אורחי המלון, על ידי חיות בר חביבות להפליא- היעלים הנובים.
התובענה אינה מכוונת כמובן כלפי היעלים – באשר אין כל עוול בטלפיהם, אלא כלפי בית המלון, אשר בוחר להסתיר מאורחיו את העובדה הידועה לו היטב, כי רכבים החונים בחניון המלון, עלולים להינזק בשל יעלים המטפסים ומהלכים על אותם רכבים.
מדובר בחיות בר השוקלות עשרות קילוגרמים, ובתופעה המוכרת היטב כאמור למלון ולמנהליו.
על פי הנטען בבקשה, המלון אינו עושה דבר כדי למנוע את הנזקים הצפויים עליהם הוא יודע, בוחר במודע להסתיר סיכונים אלו מפני לקוחותיו, ולא נוקט בכל פעולה על מנת למנוע את כניסת היעלים לחניון המלון.
בין הצדדים התנהל הליך גישור במסגרתו הגיעו להסכמות בדבר מניעת הנזק לעתיד ופיצוי בגין נזקים שנגרמו בעבר.
ההליך המשפטי הסתיים בהסדר, לפיו התחייבה ישרוטל להסדיר את תנאי השטח באמצעות יצירת גידור מתאים על חומת האבן מסביב לחניון המלון וכן, להעתיק את העצים שבשטח חניון המלון, המהווים מקור משיכה ליעלים, במטרה למנוע מהם להיכנס לחניון. בנוסף, התחייבה ישרוטל לשפות לקוחות שתיקנו את רכביהם בגין הנזקים שנגרמו להם מטיפוס היעלים בחניון המלון. קבלת השיפוי מותנית בתנאים המפורטים בהסדר וכן, מוגבלת לסכום של עד 4,000 ש”ח לכל לקוח. במקרה של מחלוקות העלולות להתעורר בשאלת האם היעלים הם הגורם לנזק, קיים על פי ההסדר מנגנון פניה לשמאי.
לקריאת הבקשה לאישור התביעה הייצוגית לחץ/י כאן
לקריאת פסק הדין במסגרתו אושר ההסדר לחצ/י כאן